VISUAL MERCHANDISE

Openen van deuren

 

Er is al veel gezegd en geschreven over hoe woonwinkels hun voortbestaan kunnen verzekeren. Hoe pas je dit echter probleemloos toe binnen een reeds bestaand concept of formule? Vanuit een bestaand concept of formule naar een nieuwe implementatie die het verschil maakt, en waar iedere woonretailer, klein of groot, mee uit de voeten kan.

 

Betekend dit het einde van woonwinkels? Echt niet, Inspiration Tour zorgt voor meer belevenis op de winkelvloer waarbij de gewenste identiteit het vertrekpunt is. Wij denken na over hoe een winkelformule nadrukkelijker kan worden geprofileerd bij klanten. Bij de keuze van de consument zijn product en prijs allang niet meer de belangrijkste criteria. Tijden, waarbij het aanbod steeds groter wordt, is het bieden van onderscheidende services en sfeer de perfecte manier om toegevoegde waarde te leveren aan producten en diensten.

 

Inspiration Tour heeft jarenlange ervaring op het gebied van wonen, retailstyling en visual merchandise zijn voor ons dan ook de elementen om de consument te inspireren op de winkelvloer. Mede doordat we ruim 975 woonwinkels hebben bezocht met onze interieur adviesdagen en daarbij ruim 10.000 consumenten hebben geadviseerd weten we precies waar de consument behoefte aan heeft en wat deze terug wil zien op de vloer. We hebben ons gespecialiseerd in retailstyling en visual merchandise van grote en kleine woonformules maar ook de individuele woonwinkel is bij ons aan het juiste adres. We werken met topmerken binnen de woonbranche waarbij een 25tal ook partner zijn binnen de Inspiration Tour.

Met een goede winkelstyling kan je de omzet verhogen. Iedereen is gevoelig voor sfeer en het is dus belangrijk dat de collectie op een commerciële, maar ook creatieve en inspirerende manier wordt gepresenteerd. Juist nu, in tijden van zware concurrentie door online verkoop, is het belangrijk je als winkel te onderscheiden. Het geeft de winkel identiteit en verrast en inspireert de klant.

 

De huisjes van de Inspiration Tour zijn speciaal door ons voor creatieve woonretailers ontwikkeld en zijn een belevenis op zich, door middel van geur, muziek, verlichting, kleur en trends geven deze een goed beeld van wat de mogelijkheden zijn. De reden dat een consument toch op pad gaat en zich wil laten inspireren door de sfeer geven de woonwinkel de mogelijkheid het te winnen ten opzichte van online verkoop.

AANMELDEN VOOR WINKELCHECK

Werken aan omzet

 

Eens in de zeven jaar aan de slag met je retailstyling of visual merchandise is niet meer van deze tijd. We adviseren je dan ook eens na te denken over de verschillende mogelijkheden. Onze concepten zijn creatief en innovatief met een duidelijke winnaars mentaliteit. Een omzetstijging van 10 procent zonder hoge investering moet daarbij zeker haalbaar kunnen zijn. Is het bijvoorbeeld nodig om door middel van verbouwen een nieuwe winkelbeleving te creeëren?  Of kunnen simpele aanpassingen voldoende zijn om de winkel een nieuw gezicht te geven. We begeleiden je graag met het juiste plan van aanpak.